TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO – ABK
Informacje podstawowe
TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO – ADMINISTRATOR BUDYNKÓW KOMUNALNYCH
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Kochanowskiego 3
38-200 Jasło
tel./fax (013) 441 35 80
adres e-mail: sekretariat@tbs.jaslo.biz
strona internetowa: http://tbs.jaslo.biz/
NIP: 6850008600
REGON: 370181650
wpisane do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000024449
wysokość kapitału zakładowego: 3 994 000zł
Zgromadzenie Wspólników:
Miasto Jasło, reprezentowane przez Burmistrza Miasta Jasła
Rada Nadzorcza:
- Adam Dachowski
- Tomasz Stukus
- Elżbieta Spólnik
Zarząd Spółki:
Krzysztof Topolski - Prezes Zarządu
Prokurenci:
- Joanna Świątek,
- Joanna Korzec
TBS-ABK Sp. z o.o. jest jednoosobową spółką z ograniczoną działalnością, której założycielem i jednocześnie jedynym udziałowcem (100% udziałów, tj. 7 988 udziałów po 500zł każdy o łącznej wysokości 3 994 000zł) jest Miasto Jasło.
Status prawny
TBS-ABK Sp. z o.o. w Jaśle działa na podstawie:
- ustawy z dnia 26.10.1995r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego,
- ustawy z dnia 15.09.2000r. Kodeks spółek handlowych,
- ustawy z dnia 21.06.2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
- ustawy z 20.12.1996r. o gospodarce komunalnej,
- Umowy Spółki Towarzystwo Budownictwa Społecznego – Administrator Budynków Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (j.t: Załącznik do Uchwały Nr 3/VIII/2014 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Towarzystwa Budownictwa Społecznego – Administrator Budynków Komunalnych Sp. z o. o. w Jaśle z dnia 20.10.2014r. w sprawie: zatwierdzenia tekstu jednolitego umowy Spółki).
Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną TBS-ABK Sp. z o.o. określa Regulamin Organizacyjny Towarzystwa Budownictwa Społecznego – Administratora Budynków Komunalnych Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Jaśle, ul. Kochanowskiego 3.
Struktura organizacyjna
Zasady funkcjonowania
Zasady funkcjonowania TBS-ABK Sp. z o.o. zostały określone w umowie Spółki w następujący sposób:
Firma Spółki brzmi „Towarzystwo Budownictwa Społecznego – Administrator Budynków Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Jaśle”, zwana dalej „Spółką”.
Spółka może używać skrótu firmy: „TBS-ABK Sp. z o.o.”
Siedzibą Spółki jest miasto Jasło.
Założycielem Spółki jest Miasto Jasło.
Spółka działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 26 października 1995 roku o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz o zmianie niektórych ustaw.
- Kodeksu Spółek Handlowych.
- Ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy.
- Ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej
oraz Aktu Założycielskiego Spółki
Spółka działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
Spółkę powołuje się na czas nieokreślony.
Kompetencje
Kompetencje organów Spółki zostały określone w rozdziale IV Umowy Spółki:
Organami Spółki są:
- Zarząd Spółki;
- Rada Nadzorcza Spółki;
- Zgromadzenie Wspólników.
Zarząd Spółki
Zarząd Spółki składa się z 1 do 3 osób, powoływanych i odwoływanych przez Radę Nadzorczą.
Kadencja zarządu trwa pięć lat.
Zarząd Spółki pod przewodnictwem Prezesa zarządza Spółką i reprezentuje ją na zewnątrz.
Wszelkie sprawy związane z prowadzeniem Spółki, nie zastrzeżone ustawami albo Umową Spółki do kompetencji Zgromadzenia Wspólników lub Rady Nadzorczej należą do zakresu działania Zarządu Spółki.
W przypadku zarządu jednoosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu spółki upoważniony jest prezes zarządu działający samodzielnie.
W przypadku zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu spółki wymagane jest współdziałanie prezesa zarządy albo jednego członka zarządu z prokurentem.
Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza składa się z 3 do 6 członków powoływanych i odwoływanych przez Zgromadzenie Wspólników, przy czym pracownicy Spółki zachowują prawo wyboru 1/3 składu Rady.
Regulamin wyboru Członków Rady Nadzorczej, wybieranych przez pracowników Spółki zatwierdza Rada Nadzorcza.
Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki.
W szczególności do uprawnień Rady należy:
- badanie bilansu oraz rachunku zysków i strat;
- badanie sprawozdania Zarządu Spółki oraz wniosków Zarządu co do podziału zysków lub pokrycia strat;
- składanie Zgromadzeniu Wspólników pisemnego sprawozdania z wyników w/w czynności,
- zawieszanie w czynnościach, z ważnych powodów członka Zarządu lub całego Zarządu;
- zatrudnianie i ustalanie wynagrodzeń dla członków Zarządu;
- wybór rewidenta do przeprowadzania badania rocznego sprawozdania finansowego Spółki;
- uchwalanie zasad tworzenia i wydatkowania funduszy: remontowego i inwestycyjnego;
- ustalanie jednolitego tekstu Spółki i wprowadzenie innych zmian o charakterze redakcyjnym.
Członkowie Rady Nadzorczej wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.
Wynagrodzenie dla Członków Rady Nadzorczej ustala Zgromadzenie Wspólników.
Zgromadzenie Wspólników
Zgromadzenie Wspólników obraduje jako zwyczajne lub nadzwyczajne.
Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników zwołuje Zarząd Spółki w ciągu sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego.
Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników zwołuje Zarząd Spółki z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Wspólników przedstawiających co najmniej 1/10 kapitału zakładowego.
Zgromadzenia Wspólników odbywają się w siedzibie Spółki lub w innym miejscu w Jaśle, wskazanym każdorazowo w pisemnym powiadomieniu.
Do kompetencji Zgromadzenia Wspólników w szczególności należy:
- rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu Spółki, bilansu oraz rachunku zysków i strat za ubiegły;
- powzięcie uchwały w sprawie sposobu pokrycia strat lub przeznaczenia zysku, ustalenia odpisów na kapitały i fundusze;
- udzielenie absolutorium władzom Spółki z wykonania przez nie obowiązków;
- zmiana Umowy Spółki (w tym między innymi: zmiana przedmiotu przedsiębiorstwa Spółki, podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego);
- połączenie Spółki i przekształcenie Spółki lub przystąpienie do innych podmiotów publiczno-prawnych;
- rozwiązywanie i likwidacja Spółki;
- emisja obligacji;
- zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa, ustanowienie na nim prawa użytkowania oraz ustanowienie na nim prawa rzeczowego ograniczonego;
- wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości albo udziału w nieruchomości lub środka trwałego użytku za cenę przewyższającą jedną piątą (1/5) części kapitału zakładowego;
- wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu Spółki albo sprawowaniu zarządu lub nadzoru;
- ustalanie zasad wynagradzania dla członków Zarządu Spółki;
- ustalenie stawki czynszu za 1m² pow. użytkowej lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych Spółki.
Przedmiot działalności
Zgodnie z zapisami § 7 umowy Spółki przedmiot działalności został określony w następujący sposób:
- Przedmiotem działalności Spółki jest budowanie domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadach najmu.
- Spółka może również:
1) nabywać budynki mieszkalne;
2) przeprowadzać remonty i modernizację obiektów przeznaczonych na zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych na zasadach najmu;
3) wynajmować lokale użytkowe znajdujące się w budynkach Spółki;
4) sprawować na podstawie umów zlecenia zarząd budynkami mieszkalnymi i niemieszkalnymi, nie stanowiącymi jej własności, z tym, że powierzchnia zarządzanych budynków niemieszkalnych nie może być większa niż powierzchnia zarządzanych budynków mieszkalnych;
5) prowadzić inną działalność związaną z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą polegającą na:
a) sprawowaniu funkcji inwestora zastępczego w zakresie inwestycji mieszkaniowych oraz infrastruktury związanej z budownictwem mieszkaniowym;
b) budowaniu budynków wielorodzinnych oraz domów jednorodzinnych ze środków przyszłych właścicieli;
c) budowaniu budowli i urządzeń infrastruktury technicznej związanych z funkcjonowaniem zasobu mieszkaniowego;
d) prowadzeniu remontów i modernizacji domów mieszkalnych nie będących własnością Spółki.
3. Przedmiotem działalności Spółki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności jest:
1) zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (PKD 68. 32.Z);
2) roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych (PKD41.20.Z);
3) kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.10.Z)
4) wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych (PKD 43.39,Z);
5) wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z);
6), wykonywanie instalacji elektrycznych (PKD 43.21.Z);
7) wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych (PKD 43.22.Z);
8) posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian (PKD 43.33.Z);
9) malowanie i szklenie (PKD 43. 34.Z).
Majątek
Kapitał własny:
- na dzień 31.12.2013 r.: 7 318 684,09 zł
- na dzień 31.12.2014 r.: 7 548 260,27 zł
- na dzień 31.12.2015 r.: 7 821 799,98 zł
- na dzień 31.12.2016 r.: 8 261 002,27 zł
- na dzień 31.12.2017 r.: 8 547 487,45 zł
- na dzień 31.12.2018 r.: 8 932 325,70 zł
- na dzień 31.12.2019 r.: 9 369 654,69 zł
- na dzień 31.12.2020 r.: 9 854 412,86 zł
- na dzień 31.12.2021 r.: 10 342 818,56 zł
- na dzień 31.12.2022 r.: 10 342 818,56 zł
Suma aktywów:
- na dzień 31.12.2013 r.: 19 732 781,77 zł
- na dzień 31.12.2014 r.: 19 905 587,86 zł
- na dzień 31.12.2015 r.: 19 623 522,94 zł
- na dzień 31.12.2016 r.: 19 767 658,22 zł
- na dzień 31.12.2017 r.: 19 500 844,92 zł
- na dzień 31.12.2018 r.: 19 447 092,75 zł
- na dzień 31.12.2019 r.: 19 755 373,83 zł
- na dzień 31.12.2020 r.: 19 576 490,22 zł
- na dzień 31.12.2021 r.: 19 397 330,36 zł
- na dzień 31.12.2022 r.: 19 596 788,73 zł
Zysk (+)/strata (-) netto:
- za 2013 r.: + 197 145,50 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego
- za 2014 r.: + 204 576,18 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego
- za 2015 r.: + 273 539,71 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2016 r.: + 283 702,29 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2017 r.: + 286 485,18 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2018 r.: + 384 838,25 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2019 r.: + 437 328,99 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2020 r.: + 484 758,17 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2021 r.: + 488 405,70 zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki
- za 2022 r.: + 466 861,20zł
zysk przeznaczono w całości na zasilenie kapitału zapasowego Spółki